Erwin Angad-Gaur is een Nederlands musicus.
Samen met Smit en technicus Philippe Anneveldt richtte hij het productieteam Angad-Gaur, Smit & Anneveldt op. Het productieteam hield zich met name bezig met facilitaire producties voor bedrijven als ABN AMRO, Syntens en een aantal kleinere platenmaatschappijen.
Hiernaast met Rakendra Smit verkreeg Angad-Gaur in deze periode ook bekendheid als schrijver/docent van de cursus "CD-productie in eigen beheer" en als maker/samensteller/beoordelaar voor de Ntb Studiosterrengids (een soort Michelingids voor opnamestudio's) en de Ntb Master-CD (een overzicht van de masteringstudio's in Nederland).
Tevens werd hij in 1997 bestuurslid/directielid van de muzikantenvakbond Ntb en in de jaren daarna bestuurslid van diverse rechtenstichtingen, waaronder Sena, Norma, Stichting Leenrecht en Stichting de Thuiskopie. Met enige regelmaat publiceert hij opiniestukken rondom muziek, muziekrechten en cultuurpolitiek in diverse Nederlandse kranten en in het bondsblad de Muziekwereld, waarvan hij vanaf 1998 hoofdredacteur is.
In 2009 was Erwin Angad-Gaur mede-oprichter van het Platform Makers, het samenwerkingsverband op het gebied van auteurs- en naburig recht van 17 vakbonden en beroepsorganisaties, waaronder de NVJ, FNV Kiem, ACT, BNO, VSenV en de Ntb. In 2010 werd hij bij de formalisering van het Platform Makers in een stichting benoemd tot voorzitter.